De Kracht van Digitale Transformatie: Een Gids voor CEO's, Marketeers en Business Managers

De Kracht van Digitale Transformatie: Een Gids voor CEO's, Marketeers en Business Managers

In de dynamische wereld van vandaag is er één term die steeds weer opduikt: digitale transformatie. Maar wat betekent dit eigenlijk voor CEO's, marketeers en business managers die niet per se een IT-achtergrond hebben? Laten we deze complexe kwestie eens ontwarren en bekijken hoe digitale transformatie het bedrijfsleven verandert en hoe u ermee aan de slag kunt gaan, ongeacht uw achtergrond.

Read More

Succesvol door Digitale Transformatie: 3 tips die elke manager vooruit helpen !

Succesvol door Digitale Transformatie: 3 tips die elke manager vooruit helpen !

De afgelopen jaren is het tempo van digitale transformatie drastisch toegenomen doordat bedrijven steeds meer de noodzaak inzien om zich aan te passen en te innoveren. Geconfronteerd met een sterk concurrerend bedrijfslandschap investeren organisaties fors in digitale technologieën en processen om de operationele efficiëntie te verbeteren, de klantervaring te verbeteren en de concurrentie voor te blijven. Organisaties struikelen echter vaak bij hun inspanningen omdat ze het belang over het hoofd zien van het prioriteit geven aan hun mensen en te kort schieten rond de initiatieven voor change management. Hier zijn drie belangrijke strategieën voor leiders om een succesvolle digitale transformatie te garanderen:

Read More

5 Valkuilen bij het Software Selectie Proces

5 Valkuilen bij het Software Selectie Proces

In het huidige digitale tijdperk is het heel belangrijk om de juiste software voor je bedrijf te kiezen. Naar welk type software of bedrijfsoplossingen je ook op zoek bent, een verkeerde beslissing kan leiden tot verspilling van tijd, middelen en frustratie. Om je te helpen dit te voorkomen, gaan we in op vijf veelvoorkomende valkuilen die je moet vermijden bij het kiezen van software:

Read More

5 essentiële stappen voor een succesvolle AI-implementatie strategie

5 essentiële stappen voor een succesvolle AI-implementatie strategie

In het digitale landschap van vandaag zetten bedrijven steeds meer artificiële intelligentie (AI) in om innovatie te stimuleren, processen te stroomlijnen en een voorsprong op de concurrentie te krijgen. Het implementeren van AI-initiatieven vereist echter zorgvuldige planning en uitvoering om succes te garanderen. Een goed doordachte AI-strategie vormt de basis voor het behalen van de gewenste resultaten en het maximaliseren van de ROI. Hieronder beschrijf ik vijf essentiële stappen die handig zijn bij het opstellen van je AI-uitrolstrategie:

Read More

Zakelijke productiviteit vergroten: Microsoft Co-Pilot en de toekomst van AI-samenwerking

Zakelijke productiviteit vergroten: Microsoft Co-Pilot en de toekomst van AI-samenwerking

In het dynamische landschap van moderne bedrijven is het maximaliseren van productiviteit en efficiëntie van het grootste belang voor succes. Kunstmatige intelligentie (AI) heeft zich ontpopt als een transformerende kracht en biedt innovatieve oplossingen om workflows te stroomlijnen en groei te stimuleren. In de voorhoede van deze revolutie bevindt zich Microsoft Co-Pilot, een AI-tool die is ontworpen om de productiviteit van bedrijven te verhogen en samenwerking te bevorderen. Laten we het succes, de toekomstperspectieven, maar ook de risico's en valkuilen van AI en Microsoft Co-Pilot verkennen bij het revolutioneren van de manier waarop we werken.

Read More

Moeders in China geven veel geld uit aan technieklessen voor hun kinderen

Moeders in China geven veel geld uit aan technieklessen voor hun kinderen

It starts with the idea that kids must be trained early to prevail over robots in the workforce. Then it snowballs from there—$3,000 a year for tuition, $350 for a Lego robotics set, and $7,300 to test the newly acquired engineering skills in a competition in the U.S.

That’s what Zhuo Yu is spending on her 10-year-old son for a so-called STEM education in China—a problem-based approach to learning that combines knowledge in science, technology, engineering, and mathematics. The concept created in the U.S. is now stirring a craze across China, where about 10 million students are being fast-tracked for STEM success.

Read More

Welke impact heeft Google’s Buy Button op retailers en e-commerce spelers?

Welke impact heeft Google’s Buy Button op retailers en e-commerce spelers?

Google kondigde onlangs aan dat het een ‘Buy Button’ zou laten verschijnen in zijn zoekresultaten. In eerste instantie zou dit gebeuren bij mobiele zoekresultaten. Logisch, want we weten allemaal dat in sommige delen van de wereld het zoek- en online shoppinggedrag zich meer en meer mobiel afspeelt. Dit is nog maar de start van de launch, dus de kans bestaat dat die binnen afzienbare tijd verder uitgerold wordt naar desktop search pagina’s.

De nobele doelstelling is om het aantal stappen voor de consument te verminderen. Door stappen uit te sluiten en dus de consument rechtstreeks op Google pagina’s de verdere online transactie activiteiten te laten voortzetten en hun data te laten ingeven, worden essentiële data van bij de retailers weggehouden.

Read More

Wordt 2015 het jaar van Big Data? Of was 2014 dat al?

Wordt 2015 het jaar van Big Data? Of was 2014 dat al?

Ik las daarnet onderstaand interessant artikel over Big Data. Dat Big Data here to stay is, is een evidentie, maar de kunst zal er in bestaan om Big Data smart in te zetten. Daarom spreek ik vaak over Smart Data ipv. Big Data.

De data an sich hoeft per se niet ‘Big’ te zijn. Veel belangrijker is wat je met die data wenst te doen en hoe je deze wenst te interpreteren. Er moet een bepaald doel zijn. Ook de kwaliteit en de governance ervan is van belang.

Read More